Tea Healthier Than Water
The BBC highlights an interesting peice of research - interesting if you drink copious amounts of tea that is. Apparently drinking three or more cups of tea a day is as good for you as drinking water and may even have extra health benefits.
Public health nutritionist Dr Carrie Ruxton, and colleagues at Kings College London, looked at published studies on the health effects of tea consumption.
They found clear evidence that drinking three to four cups of tea a day can cut the chances of having a heart attack. Some studies suggested tea consumption protected against cancer, although this effect was less clear-cut. Other health benefits seen included protection against tooth plaque and potentially tooth decay, plus bone strengthening. Dr Ruxton said: “Drinking tea is actually better for you than drinking water. Water is essentially replacing fluid. Tea replaces fluids and contains antioxidants so it’s got two things going for it.”
They also conclude that tea and coffee are not dehydrating.
Studies on caffeine have found very high doses dehydrate and everyone assumes that caffeine-containing beverages dehydrate. But even if you had a really, really strong cup of tea or coffee, which is quite hard to make, you would still have a net gain of fluid.”
If you enjoyed this post, please consider to leave a comment or subscribe to the feed and get future articles delivered to your feed reader.

Comments
No comments yet.
Leave a comment